Οδηγώντας στην Ελλάδα: μία άλλη εμπειρία



Πόσοι είναι αυτοί που οδηγούν με σύνεση και προσοχή τηρώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας στην Ελλάδα, δίχως να κινδυνεύουν να χάσουν την ζωή τους οι ίδιοι ή οι γύρω τους ; 

Όταν ζεις σε μία μεγαλούπολη όπως η Θεσσαλονίκη είναι λογικό να τρέμεις στην ιδέα της οδήγησης για αναρίθμητους λόγους. Όσο νομοταγής και προσεκτικός και αν είναι κάποιος δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος ότι θα επιστρέψει σώος και αβλαβής στο σπίτι του. Πολλοί οδηγοί δεν υπακούνε ούτε στους βασικούς κανόνες, όπως το να φορούν τη ζώνη ασφαλείας ή είναι συχνά αφηρημένοι, καθώς μιλούν για παράδειγμα στο κινητό τους και τους βλέπεις ξαφνικά να πλησιάζουν απειλητικά το αμάξι σου, οπότε αναγκάζεσαι να χρησιμοποιήσεις την κόρνα, προκειμένου να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα. 

Επιπλέον δεν τηρούν την σειρά προτεραιότητας ή κάνουν ανόητες προσπεράσεις (το φανάρι λίγα μέτρα παρακάτω είναι κόκκινο αλλά τρέχουν τόσο πολύ- σε προσπερνάνε- για να κάνουν φιγούρα και καταλήγουν να περιμένουν το ίδιο με τους υπόλοιπους μέχρι να ανάψει πράσινο και να φύγουν όλοι),  ξεπροβάλλουν ξαφνικά μπροστά σου μειώνοντας την ταχύτητά σου και με κίνδυνο σύγκρουσης. Οι αθυροστομίες και οι κόρνες συμπληρώνουν την μαινόμενη κατάσταση που επικρατεί στην χαοτική πόλη.

 Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αποτελεί άλλο ένα κακό ελληνικό συνήθειο που πολλές φορές μπορεί να αποβεί μοιραίο είτε για άλλους οδηγούς είτε για πεζούς είτε για τους ίδιους τους παραβάτες. Ιδιαίτερα κατά την διάρκεια των εορτών τα τροχαία ατυχήματα βρίσκονται σε έξαρση, καθώς πολλοί οδηγοί παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας, βρίσκονται σε κατάσταση μέθης, δεν φορούν κράνος στην περίπτωση των μηχανόβιων αλλά και για άλλου είδους παραβάσεις. Επιπλέον, το σύνολο των οδηγών αγνοεί την ύπαρξη των διαβάσεων πεζών (πολλές έχουν αποχρωματιστεί και κανείς δεν ενδιαφέρεται για την ύπαρξή τους), με αποτέλεσμα να απειλείται η ζωή σου ανά πάσα στιγμή, ενώ στο εξωτερικό ή σε ελάχιστες επαρχιακές ελληνικές πόλεις  οι οδηγοί σταματούν μόλις αντικρίσουν πεζό σε διάβαση και δεν ζεις με τον φόβο ότι θα σε παρασύρουν. 

Η οδήγηση απαιτεί σοβαρότητα και όχι ανωριμότητα: πολλοί νέοι αποκτούν δίπλωμα και αντιμετωπίζουν την οδήγηση ως διασκέδαση, επιδίδονται σε κόντρες με το αμάξι ή σούζες με τις μηχανές, δεν φορούν κράνος ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες  και το θεωρούν μαγκιά, με αποτέλεσμα να χάνονται ζωές για επουσιώδεις λόγους. Οι οδηγοί πρέπει να διαθέτουν υπευθυνότητα, συγκέντρωση και παρατηρητικότητα, ώστε να προστατέψουν τόσο την ζωή τους όσο και την ζωή των άλλων, καθώς η αφαίρεση μιάς ζωής δεν είναι αστεία υπόθεση. 

Πως μπορεί όμως να αλλάξει η νοοτροπία του Ελληνα οδηγού; Με εκπαιδευτικά και ενημερωτικά προγράμματα στο σχολείο; Με συνεχείς διαφημιστικές καμπάνιες που να προειδοποιούν για τις συνέπειες των παραβάσεων; Με αυστηροποίηση των νόμων και των ποινών; Μεγάλο ρόλο παίζει το παράδειγμα που δίνουν οι γονείς, ο τρόπος συμπεριφοράς τους κατά την οδήγηση, που μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τα παιδιά και να καθορίσει μελλονικά την υπεύθυνη ή επιπόλαια συμπεριφορά τους στον δρόμο.  

Σύνταξη: Λευκοθέα Πανούσου

Σχόλια

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι γυναίκες οδηγοί έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε αυτοκινητικό ατύχημα, υποστηρίζουν αμερικανοί επιστήμονες.


    Οι ερευνητές εξέτασαν 6.5 εκατομμύρια ατυχήματα και διαπίστωσαν υψηλότερο από το αναμενόμενο αριθμό συγκρούσεων στις οποίες εμπλέκονται δύο γυναίκες οδηγοί! Ανακάλυψαν, επίσης, ότι οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα διασταυρώσεις, στις διακλαδώσεις και στους παράδρομους.


    Ο Μάικλ Σίβακ, του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, αναφέρει: «Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι, σε συγκεκριμένα ατυχήματα, οι συγκρούσεις μεταξύ ανδρών τείνουν να είναι λιγότερες από εκείνες μεταξύ γυναικών.»


    Ο δρ. Σίβακ και ο συνεργάτης του, Μπράντον Σετλ, μελέτησαν αρχεία από ατυχήματα που κατεγράφησαν από τις Αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, στο διάστημα 1998 με 2007.


    Πίστευαν ότι οι συγκρούσεις μεταξύ δύο ανδρών θα αποτελούσαν το 36.2% των συνολικών ατυχημάτων, μεταξύ δύο γυναικών το 15.8% και μεταξύ ενός άνδρα και μίας γυναίκας το 48%.


    Αντιθέτως, ανακάλυψαν ότι τα ατυχήματα μεταξύ γυναικών ανέρχονταν στο 20.5%, ενώ τα ατυχήματα μεταξύ ανδρών στο 31.9%.


    Τα αποτελέσματα γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά, καθώς αποδεικνύεται ότι οι άνδρες οδηγούν περισσότερο από τις γυναίκες. Κατά μέσο όρο, οι άνδρες οδηγούν το 60% του χρόνου, ενώ οι γυναίκες το 40%.


    Τα ατυχήματα άνδρα με γυναίκα ανήλθαν στο ποσοστό του 47.6%, όπως περίμεναν οι επιστήμονες.


    Οι ερευνητές παρατήρησαν, επίσης, ότι οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστούν σε μια διασταύρωση. Χτυπούν, συνήθως, στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, όταν προσπαθούν να στρίψουν δεξιά και αντιστρόφως. Ο δρ. Σίβακ απέδωσε το φαινόμενο στη διαφορά ύψους των δύο φύλων.


    «Υπάρχουν τρεις παράγοντες που αφορούν στους οδηγούς: η πιθανότητα να βρίσκονται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, οι δεξιότητές τους στην οδήγηση και οι δεξιότητες του άλλου οδηγού που εμπλέκεται στο ατύχημα» σχολίασε ο δρ. Σίβακ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1.Πώς σχετίζονται τα παραπάνω με το άρθρο μου; 2. Είναι κάποια έρευνα; και αν ναι ποια είναι η πηγή της και τι θέλετε να μου πείτε με αυτό;

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Lovebird- ένα ιδιαίτερο κατοικίδιο…

Junge Gründer aus Thessaloniki

Ρόδος: Mία καλοκαιρινή περιπέτεια