Η Ελλάδα ως ταξιδιωτικός προορισμός και το BBC travel…




Η Ελλάδα αποτελεί βασικό προορισμό για τις διακοπές των ξένων,  αν και η περίπτωση του Brexit και η επαναφορά  στην αγορά, ανταγωνιστριών χωρών, που προσφέρουν πιο δελεαστικές  τιμές  και υψηλότερες υπηρεσίες, έχουν  αποδυναμώσει τη δυναμική της Ελλάδας.

Νέες μορφές τουρισμού 

Η Ελλάδα προσπαθεί να προβάλλει το προϊόν της, πέραν του δίπτυχου «Ήλιος + Θάλασσα», όπως επιβεβαιώθηκε και από την συνέντευξη με την Ντέπυ Χιωτοπούλου, δημοσιογράφο και υπεύθυνη  στο ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΉΣ και δημιουργό του Τουριστικού-ταξιδιωτικού site Debbiestravel.gr, αναδεικνύοντας κρυφές γωνιές της Ελλάδας, όχι τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό, ενώ σε πολλά μέρη της Ελλάδας, παρατηρείται η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

 Η γεωγραφική της θέση, το κλίμα της, η μορφολογία της, η ελληνική φιλοξενία και το χαμόγελο, μπορούν να οδηγήσουν την χώρα σε υψηλότερη κατάταξη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Πλέον επενδύει και σε άλλες μορφές τουρισμού, όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, ο ιαματικός και ο ιατρικός τουρισμός, ο προσκυνηματικός τουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός,  οι περιπλανήσεις στην πόλη, τα λεγόμενα ‘city breaks’ (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), ο πολιτιστικός τουρισμός, ο ιστορικός τουρισμός, ο οινοτουρισμός και ο  χειμερινός τουρισμός.

Οι άγνωστες και γνωστές γωνιές της χώρας

Ένας  ταξιδιωτικός δημοσιογράφος, απαιτείται, να συμπεριλάβει  στο πορτφόλιο του, και τους κλασικούς και πλέον προβεβλημένους προορισμούς. Για παράδειγμα, στην Ήπειρο, είναι γνωστά το Μέτσοβο, τα Ζαγοροχώρια, το Μεγάλο και το Μικρό Πάπιγκο, η Αρίστη, ενώ τα Ζαγοροχώρια αποτελούνται από 46 χωριά, τα οποία διακρίνονται για τον δικό του χαρακτήρα. Στο Πήλιο, είναι γνωστές η Πορταριά και η Μακρινίτσα, ωστόσο το Πήλιο αποτελείται από 24 χωριά, από το Δυτικό μέχρι το Ανατολικό, και το Νότιο Πήλιο, τα οποία διαθέτουν επίσης τον δικό τους χαρακτήρα.

Οι φωτογραφίες του BBCtravel 2017-2018 για την Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες

Ποσοστό φωτογραφιών ανα χώρα μέσα από άρθρα του BBCtravel

Συγκεκριμένα, μέσα από τις φωτογραφίες του BBCtravel προβάλλονται διάφορες πτυχές του ελληνικού πολιτισμού και η ελληνική φυσική ομορφιά. Παρόλα αυτά, τα άρθρα και οι εικόνες του BBC περιορίζονται σε συγκεκριμένα μέρη και ο αριθμός τους είναι μικρός σε σχέση με την Ιταλία και την Ισπανία για παράδειγμα. Οι λόγοι ποικίλουν, αλλά οι βασικότεροι είναι η έλλειψη σωστής προβολής της χώρας αλλά και η σύνδεσή της με τα εκάστοτε οικονομικά και κοινωνικά προβλήματά της που πιθανόν απέτρεψαν κάποιους τουρίστες να την επισκεφτούν.

Η Ελλάδα προβάλλεται τρίτη τα έτη 2017-2018. Πρώτη είναι η Ιταλία, δεύτερη η Ισπανία, Τρίτη η Ελλάδα, τέταρτη η Τουρκία και πέμπτη η Πορτογαλία. Οι φωτογραφίες αφορούν κυρίως σε τοπία και μνημεία. Προβάλλουν κατά βάση νησιωτικούς προορισμούς (Κρήτη, Σαντορίνη, Ικαρία, Λέσβο, Εύβοια), αλλά και ηπειρωτικούς, όπως η Αθήνα και η Μάνη. 

Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες πρωί ή απόγευμα, ώστε να αναδεικνύουν τον ήλιο και τα χρώματα του τοπίου ή και τα χρώματα του ουρανού την ώρα του ηλιοβασιλέματος. Σε ορισμένες φωτογραφίες κάποιοι άνθρωποι αποτελούν μέρος ενός τοπίου. Κάποιες άλλες αναδεικνύουν τα μνημεία με φόντο ένα τοπίο.Υπάρχουν όμως και φωτογραφίες που δίνουν έμφαση στους ανθρώπους ενός τόπου: ψαράδες, αγρότες, κτηνοτρόφοι, συλλέκτες ιστορικών αντικειμένων. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες επικεντρώνονται στον διαφορετικό τρόπο ζωής και στις συνήθειες των κατοίκων. Οι υπόλοιπες φωτογραφίες απεικονίζουν άλλες πτυχές του ελληνικού πολιτισμού και της κοινωνίας, όπως τοιχογραφίες, αγάλματα, ρούχα προσφύγων. 

Το ίνσταγκραμ του BBCtravel για την Ελλάδα

Ποσοστό φωτογραφιών ανα χώρα στο ίνσταγκραμ του BBCtravel

Σημαίνοντα ρόλο στην προώθηση ενός προορισμού παίζουν όμως και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και πιο συγκεκριμένα το ίνσταγκραμ σε αυτήν την περίπτωση, που βοηθά έναν ταξιδιωτικό δημοσιογράφο να επικοινωνήσει τη δουλειά του πιο εύκολα  και πιο άμεσα.

Η παρουσία της Ελλάδας μέσα από το ίνσταγκραμ του BBCtravel είναι σχεδόν ανύπαρκτη και περιορίζεται αποκλειστικά σε δημοφιλή μέρη (με εξαίρεση τα Μετέωρα). Αντίθετα στην περίπτωση της Ιταλίας προβάλλονται περισσότεροι προορισμοί αλλά και άλλα στοιχεία της κουλτούρας. όπως το φαγητό, τα αρώματα, τα πολυκαταστήματα και όχι μόνο παραλίες για παράδειγμα.

Εν κατακλείδι, όπως αναφέρει η κα.Χιωτοπούλου το φωτορεπορτάζ αλλάζει χάρη στην τεχνολογία, πάντα θα υπάρχει όμως η έντυπη και η ηλεκτρονική μορφή, διότι «οι φωτογραφίες εκπέμπουν δύναμη, αλήθεια, συναίσθημα και εντυπωσιασμό».

Σύνταξη και γραφήματα: Λευκοθέα Πανούσου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Lovebird- ένα ιδιαίτερο κατοικίδιο…

Junge Gründer aus Thessaloniki

Ρόδος: Mία καλοκαιρινή περιπέτεια